در حال بارگذاری...

logo
خرید پادباکس

در حال بارگذاری...

close

اندروید باکس

اندروید باکس چیست و چه کارهایی می‌تواند انجام دهد؟

توسط مدیر سایت 14 تیر 1402

اندروید باکس چیست و چه کارهایی می‌تواند انجام دهد؟

اندروید باکس وسیله‌ای کاربردی برای افرادی است که می‌خواهند قابلیت‌های هوشمند تلویزیون خود را بهبود ببخشند، دستگاهی برای سرگرمی و دورهمی همه اعضای خانواده داشته باشند، کسانی که علاقه به محتواهای گوناگون دارند و می‌خواهند همه چیز را یک جا و در یک دستگاه داشته باشند.

اندروید باکس چیست و چه کارهایی می‌تواند انجام دهد؟

 

اندروید باکس‌ها برای افرادی که می‌خواهند قابلیت‌های هوشمند تلویزیون خود را بهبود ببخشند، دستگاهی برای سرگرمی و دورهمی همه اعضای خانواده داشته باشند، کسانی که علاقه به محتواهای گوناگون دارند و می‌خواهند همه چیز را یک جا و در یک دستگاه داشته باشند لازم و ضروری است. 

اندروید تی وی باکس یک اصطلاح دقیق و تعریف شده نیست و عناوین و اسم‌های مختلفی هم برای دستگاهی که یک وظیفه اصلی دارد ساخته شده است: همه آنها در اصل دستگاهی هستند که محتوا را از شبکه خانگی یا سرویس‌دهنده‌های مختلف اینترنتی به تلویزیون شما می‌رساند. 

آنها در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف هستند و می‌توانند قابلیت‌های بسیار متفاوتی داشته باشند. تنها چیزی که در همه آنها مشترک است، توانایی آنها در اجرای سیستم‌عامل Android TV است.

در حالت کلی باید بدانید که اندروید باکس یک ستاپ باکس یا دانگل است که به تلویزیون شما وصل می‌شود. می‌توانید از این باکس برای تماشای فیلم و سریال، سایت‌های ویدئویی و برنامه‌های تلویزیونی شبکه استفاده کنید.

تعدادی از اندروید باکس‌ها با سرویس‌های سرگرمی و خدماتی مختلف ارائه می‌شوند و تعدادی از آنها هم قابلیت نصب اپ‌های مختلف را به شما می‌دهد که این امکان را دارید از هر سرویس‌دهنده‌ای که می‌خواهید، محتوا و خدمات دریافت کنید.

 

به این نکته هم توجه داشته باشید که معمولن سیستم‌عامل نصب شده روی اندروید باکس‌ها کمی قدیمی‌تر از سیستم‌عاملی است که روی تلفن شما اجرا می‌شود.

 

 

اندروید باکس چگونه کار می‌کند؟ 

قابلیت‌های اندروید باکس تا حد زیادی شبیه به یک گوشی هوشمند است با این تفاوت که می‌توانید همان کارها را روی صفحه بزرگ تلویزیون انجام بدهید. شما می‌توانید انواع بازی‌ها، اپ‌های پخش و استریم ویدئو، سایت‌های خبری یا سرگرمی و هر چیز دیگری را روی اندروید باکس خودتان نصب کنید و محتوای آنها را به‌صورت مستقیم بر روی تلویزیون مشاهده کنید.

 

شما می‌توانید تمام شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی صداوسیمای ایران را به‌صورت مستقیم و زنده تماشا کنید. اگر جزو دنبال‌کنندگان تلویزیون‌ها و شبکه‌های غیرایرانی هستید هم می‌توانید با نصب اپ آنها بر روی پادباکس به تماشایشان بنشینید.

 

اندروید باکس‌ها از طریق درگاه HDMI یا AVI به تلویزیون متصل می‌شوند. آنها برای عملکرد خوب و بدون وقفه احتیاج به یک خط اینترنت که قطع‌ووصلی نداشته باشند دارند.

 

شاید باور نکنید اما اتصال و راه‌اندازی اندروید باکس از راه‌انداختن یک دستگاه پخش DVD هم راحت‌تر است!

 

نحوه اتصال اندروید باکس به تلویزیون 

 

اتصال اندروید باکس

 

وصل کردن دستگاه به تلویزیون بسیار راحت است و در چند دقیقه انجام می‌شود. ما در اینجا به شما می‌گوییم که چطور در کوتاه‌ترین زمان و بدون هیچ مشکلی دستگاهتان را به تلویزیون وصل کنید. 

  1. تلویزیون خودتان را خاموش کنید. در حالت کلی توصیه می‌شود که هنگام جدا یا وصل کردن دستگاهی دیگر به تلویزیون، آن را خاموش کنید. 
  2. کابل HDMI (یا AVI) را به پشت تلویزیون وصل کنید. طرف مقابل آن هم به دستگاه اندروید باکس شما باید وصل باشد. 
  3. کابل برق اندروید باکس را به آن وصل کنید. بیشتر این دستگاه‌ها بعد از وصل شدن به برق به‌صورت خودکار روشن می‌شوند و دکمه روشن یا خاموش ندارند. 
  4. در کنترل از راه دور دستگاه باطری بگذارید. بیشتر کنترل از راه دورها با باطری نیم قلمی کار می‌کنند. 
  5. تلویزیون خودتان را روشن کنید. 
  6. دکمه INPUT یا SOURCE را روی کنترل از راه دور تلویزیون فشار دهید(بسته به تلویزیون شما این مورد فرق می‌کند). 
  7. ورودی اندروید باکس را انتخاب کنید. بسته به HDMI یا AVI که دستگاه را به آن وصل کرده‌اید، ورودی موردنظر متفاوت است. 
  8. کنترل از راه دور دستگاه را به آن وصل کنید. در بسیاری از دستگاه‌ها با فشردن هم‌زمان دکمه Back و Home به مدت‌زمان 5 ثانیه می‌توانید کنترل را با دستگاه همگام کنید. 
  9. وارد تنظیمات دستگاه شوید و زبان موردنظرتان را انتخاب کنید. بعد از آن با انتخاب شبکه Wi-fi و واردکردن رمز، دستگاهتان باید به اینترنت وصل شود. 
     

پس از اتصال اندروید باکس به تلویزیون می‌توانید از سرویس‌های فیلم و سریال پادباکس، موسیقی، کتاب صوتی و پادکست و ... به‌صورت مستقیم استفاده کنید یا با نصب اپی مثل آپارات به تماشای هزاران ویدئو روی صفحه تلویزیون خودتان بپردازید.
 

چه اپ‌هایی را می‌شود روی اندروید باکس نصب کرد؟ 

 

ریموت اندروید باکس

 

اندروید باکس‌ها می‌توانند از هر برنامه‌ای که برای تلویزیون‌های مبتنی بر Android (اسمارت تی وی، تلویزیون هوشمند) طراحی شده‌ استفاده کنند. این اپ‌ها به طور خاص برای صفحه‌نمایش‌هایی با فرمت بزرگ، 4K یا 1080P طراحی شده‌اند. نکته مهم‌تر اینکه آنها برای کار با کنترل از راه دور و ایرموس بهینه شده‌اند. 

 

اکثر افراد تلویزیونی با قابلیت صفحه لمسی ندارند و کشیدن انگشت روی تلویزیون تنها اثر انگشت روی آن به جا می‌گذارد! این نکته ساده اما مهمی است که بهینه شدن اپ‌ها برای کار با کنترل از راه دور را توجیه می‌کند.  

 

اما خبر خوب این است: بیش از 40 میلیون برنامه برای دستگاه‌های اندرویدی طراحی شده‌اند و می‌توانید هر یک از آن‌ها را روی اندروید باکس خودتان نصب کنید. این تعداد روزبه‌روز بیشتر می‌شود و اپ‌های بیشتری برای کاربران اندروید باکس آماده می‌شود. 

 

 آیا اندروید باکس‌ها را به هر تلویزیونی می‌شود وصل کرد؟ 

 

اندروید باکس و تلویزیون

این سؤال مقداری گمراه‌کننده است و اگر جواب دقیقی بخواهیم به آن بدهیم باید بگوییم خیر! حتمن می‌شود تلویزیون‌هایی پیدا کرد که اندروید باکس به آن وصل نشود اما هر تلویزیون مدرنی که شما در بیست سال اخیر خریده باشید و یک ورودی HDMI یا AVI داشته باشد را می‌توانید به اندروید باکس وصل کنید. 

 

شما فقط درصورتی‌که یک تلویزیون هوشمند داشته باشید احتیاجی به اندروید باکس نخواهید داشت. تلویزیون‌های هوشمند تقریبن بیشتر عملکردهای یک اندروید باکس را در اختیار شما می‌گذارند و حتی بسیاری از آنها به سیستم‌عامل اندروید هم مجهز هستند.

 

بعید است اندروید باکس کارایی بیشتری به تلویزیون شما اضافه کند مگر اینکه که بخواهید از محتواهای ارائه شده همراه با اندروید باکس استفاده کنید. در این صورت خریدن و استفاده از یک اندروید باکس در کنار تلویزیون هوشمند می‌تواند کاری منطقی باشد. 

تنها درصورتی‌که تلویزیون هوشمند قدیمی دارید ممکن است به داشتن یک اندروید باکس احتیاج پیدا کنید. 

 

کسانی که تلویزیون‌های هوشمند قدیمی دارند که از نسخه‌های اندروید تی وی قدیمی‌تر استفاده می‌کند، از داشتن یک اندروید باکس که جان تازه‌ای به تلویزیون هوشمند خواهد داد لذت خواهند برد. 

 

مورد دیگر برای کسانی است که از سیستم و محیط کاربری تلویزیون هوشمند خودشان لذت نمی‌برند و احتیاج به شکل و طرحی دیگر دارند. اگر شما هم درباره این موضوع وسواس داشته باشید، یک اندروید باکس که محیط کاربری مطابق با سلیقه شما داشته باشد می‌تواند راهکار خوبی برایتان باشد. 
 

کدام را انتخاب کنیم؟ اندروید باکس یا تلویزیون هوشمند؟ 

اگر قصد عوض‌کردن تلویزیون خانه را دارید و فکر می‌کنید که وقتش شده سر کیسه را شل کنید و یک هزینه اساسی برای خرید یکی از تلویزیون‌های هوشمند بکنید، اول با ما همراه بشوید و ببینید کارهایی که از چنین دستگاهی می‌خواهید را می‌توانید با یک اندروید باکس هم انجام بدهید یا خیر. 

 

تلویزیون هوشمند و اندروید باکس از نظر قیمت و عملکرد بسیار متفاوت هستند اما در نهایت می‌توانند محتوای یکسانی را ارائه دهند پس بهتر است همه جوانب را بسنجید و بعد انتخابتان را بکنید. 

 

تلویزیون‌های هوشمند اتاق‌های نشیمن را با اتصال به اینترنت برای پخش محتوای ویدئویی درخواستی VOD از پلتفرم‌های مختلف و ده‌ها کاربرد دیگر به تسخیر خود درآورده‌اند در حالی که یک Android Box می‌تواند هر تلویزیونی با درگاه HDMI را به یک تلویزیون هوشمند با تقریبن تمام قابلیت‌های آن تبدیل کند. 

 

اما اول بگذارید چند اصلاح را با هم مرور کنیم و با آنها بیشتر آشنا بشویم. 

تلویزیون هوشمند یک اصطلاح عمومی است که برای تلویزیون‌هایی استفاده می‌شود که می‌توانند به اینترنت وصل شوند و محتوای ویدئویی درخواستی را پخش کنند. 

 

اندروید تی وی سیستم‌عاملی است که توسط برخی از تلویزیون‌های هوشمند استفاده می‌شود. 

 

اندروید باکس دستگاهی جداگانه است که قابلیت‌های یک گجت اندرویدی را به هر تلویزیونی (چه هوشمند و چه معمولی) می‌دهد و با استفاده از آن می‌توانیم به خدمات و سرگرمی‌های فراوانی دسترسی داشته باشیم.

 

مهم‌ترین قضیه برای بیشتر افراد هزینه‌ای است که می‌خواهند بکنند. این دیگر بسته به جیب شماست که بخواهید هزینه چندمیلیونی برای خرید یک تلویزیون هوشمند بکنید یا اینکه با هزینه خیلی‌خیلی کمتر یک اندروید باکس بگیرید و تقریبن همان قابلیت‌های تلویزیون هوشمند را به دست بیاورید.

 

فقط به این نکته هم توجه کنید که شما نمی‌توانید یک اندروید تی وی بخرید! اندروید تی وی سیستم‌عامل تلویزیون‌های هوشمند است.

 

چه اندروید باکسی بخریم؟ انواع اندروید باکس‌ها در بازار چیست؟ 

خوب، حالا اگر از همه این خان‌ها گذشتید و بالاخره مطمئن شدید که اندروید باکس می‌تواند همه نیازهای شما را برآورده کند، تازه اول مسیر انتخاب مدل قرار گرفته‌اید! انواع اندروید باکس‌ها در بازار بسیار زیاد است و دست شما برای انتخاب حسابی باز.

 

برای انتخاب دستگاه موردنظرتان می‌توانید به سخت‌افزار و خدماتی که اندروید باکس ارائه می‌دهد دقت کنید یا اینکه به برند خاصی اطمینان دارید و از عملکرد خوب محصولات آن مطمئنید. معمولن بیشتر افراد بر اساس یکی از این دو استراتژی تصمیم به انتخاب بین انواع اندروید باکس‌ها در بازار می‌گیرند. 

 

معرفی چند مورد از بهترین اندروید باکس‌های موجود در بازار

 

اندروید باکس پادباکس به همراه ایرموس  

پادباکس

 

چهار گیگابایت رم به همراه 32 گیگ هارد و استفاده از سی‌پی‌یو Amlogic S905x3  می‌تواند به شما تجربه یک کاربری کامل و لذت‌بخش با دستگاهی جمع‌وجور و زیبا را بدهد. 

تنها چیزی که نیاز دارید یک خط اینترنت وای‌فای است (دستگاه‌های پادباکس امکان اتصال با سیم LAN به اینترنت را هم دارد) که پس از وصل کردن آن به پادباکس می‌توانید از تمام قابلیت‌های اندروید باکس پادباکس استفاده کنید.

درصورتی‌که تلویزیون شما قابلیت پخش محتواهایی با کیفیت 4K را داشته باشد در بخش سرویس‌های پادباکس می‌توانید فیلم و سریال‌هایی با این کیفیت را مشاهده کنید.

نکته جذاب درباره پادباکس این است که شما احتیاجی به خرید سرویس‌های سرگرمی و پخش مختلف نخواهید داشت و محتواهای گوناگون در خود پادباکس به شما ارائه می‌شود. البته هر زمان که بخواهید می‌توانید هر اپی را از پاد استور (استور اختصاصی پادباکس که برنامه‌های آن برای پخش و اجرا روی صفحه‌های بزرگ تلویزیون بهینه شده‌اند) یا گوگل استور دانلود و نصب کنید. 

 

اندروید باکس H 96 مدل Max 432-3318 

این اندروید باکس به نسخه 9 اندروید مجهز است و با یک CPU چهار هسته‌ای و 32 گیگابایت هارد کار می‌کند. چهار گیگابایت رم به این اندروید باکس امکان اجرای خوب و قابل‌قبول برنامه‌ها و پخش ویدئوهای مختلف را می‌دهد.

 

شیائومی می باکس S 

میباکس

شیائومی تقریبن در هر زمینه‌ای فعال است و برای هر کاری دستگاهی مختلف ساخته است و اندروید باکس یکی از مواردی است که سراغ آن رفته. این دستگاه معایب و مزایایی دارد که می‌تواند در تصمیم‌گیری شما برای انتخاب و خرید آن کمکتان کند. 

شیائومی می باکس اس کیفیت ویدئو و صدای بالا و قابل‌قبولی دارد و با طراحی خوب و جذاب به بازار ارائه شده است. کنترل از راه دور آن هم طراحی ساده و کاربرپسندی دارد.

مشکل این است که باتوجه‌به پردازنده ضعیف‌تری که در این دستگاه استفاده شده است، عملکرد آن کمی کند است و نسبت به چیزی که ارائه می‌کند گران است.

 

اندروید باکس Tesco

تسکو

شرکت Tesco سال‌هاست که به‌عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان لوازم جانبی الکترونیکی شناخته می‌شود، از اسپیکرهای تسکو گرفته تا اندروید باکس‌های آن. اندروید باکس تسکو Tab 100 Plus از 2 گیگابایت رم در کنار 16 گیگابایت هارد سود می‌برد و به شبکه وای‌فای با باند‌های فرکانسی 4/2 و 5 گیگاهرتز وصل می‌شود. 

 

Beelink GT-King 

beelink androidbox

جی تی کینگ با استفاده از نسخه 9 اندروید و سخت‌افزارهای پرقدرتی که استفاده می‌کند توانسته سرعت اجرای روان و سریع داخل برنامه را فراهم می‌کند.

سازگاری با اکثریت قریب به اتفاق نرم‌افزارها، بازی‌ها و برنامه‌های کاربردی برای رفع نیازهای کاربران مختلف یکی دیگر از نکات مثبت این اندروید باکس قوی اما گران بازار است.

 

اندروید باکس Nvidia Shield Pro 

nvidia shield androidbox

حتی شرکت انویدیا هم وارد بازار اندروید باکس‌ها شده و دستگاهی مختص برای آن زده است. با اینکه انویدیا یکی از غول‌های ساخت پردازنده در دنیاست اما این دستگاه را به بهترین سخت‌افزارها مجهز نکرده است. 3 گیگابایت رم و 16 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی با اینکه در طراحی شرکت انویدیا تبدیل به دستگاه خوبی شده است اما هنوز جای بهبود دارد.

 

از آنجایی که بسیاری از این برندها در ایران نمایندگی ندارد و نمی‌توانید دنبال خدمات پس از فروش و پیگیری خرید آنها بروید، شاید بهتر است سراغ مدل‌های داخلی که همان کیفیت و سخت‌افزار را ارائه می‌دهند بیایید.

 

حالا که با موضوعاتی مانند کاربرد اندروید باکس و قابلیت‌های آن و انواع اندروید باکس‌ها در بازار و ... بیشتر آشنا شدید، همراه با بشوید تا نگاهی به داخل یک دستگاه اندروید باکس بیندازیم و ببینیم چه قطعاتی در دل آنها قرار دارد و این دستگاه‌های کوچک و با کمک چه چیزهایی ما را به دنیای بزرگ بیرون متصل می‌کنند. 

 

در دل اندروید باکس چه چیزهایی قرار دارد؟ 

پردازنده یا قلب مرکزی دستگاه 

انسانی بدون مغز را می‌توانید تصور کنید؟ اگر توانستید چنین کسی را تصور کنید پس می‌توانید یک گجت الکترونیکی را هم بدون پردازنده مرکزی یا همان CPU تصور کنید. 

cpu

پردازنده مرکزی اصلی‌ترین و حیاتی‌ترین مدار در یک وسیله الکترونیکی است زیرا وظیفه تفسیر بیشتر دستورات به عهده آن است. 

پردازنده‌های مرکزی توسط کارخانه‌ها و برندهای مختلفی تولید می‌شوند و قدرت و اندازه آنها با توجه به گجتی که قرار است در آن به کار روند تعیین می‌شوند.

 

پردازنده‌ای که برای یک گوشی هوشمندهای اند تولید می‌شود با چیزی که برای اندروید باکس‌ها تولید می‌شود بسیار متفاوت است. حجم دستورات و فشاری که روی هرکدام از آنها می‌آید بسیار متفاوت است و نباید انتظار یکسانی از آنها داشته باشیم. 

دنبال CPU Amlogic در اندروید باکس موردنظرتان باشید. این کمپانی تنها سازنده پردازنده مرکزی برای اندروید باکس‌ها نیست اما بدون شک بهترین و قابل‌اعتمادترین آنهاست.

 

از دیگر تولیدکنندگان اصلی پردازنده مخصوص اندروید باکس‌ها می‌توان به Rockchip و AllWinner اشاره کرد. هر دو مشکلات قابل‌توجهی در زمینه عملکرد و ثبات اجرای دستورات داشته‌اند، به‌خصوص در اندروید باکس‌های Kodi.

در واقع تیم Kodi به‌صراحت گفته است که اگر از دستگاه‌های آنها استفاده می‌کنید بهتر است یک آن را به یک Amlogic اضافی هم مجهز کنید! 

 

پادباکس از یک پردازنده مرکزی Amlogic S905x3 استفاده می‌کند که تجربه خوب و بدون نقصی را برای کاربرانش فراهم کرده است.

 

 RAM یا حافظه سیستمی

 

RAM androidbox

یک مورد مهم درباره قدرت رم این است که باید به میزان حافظه داخلی دستگاه دقت کنید. اکثر اندروید باکس‌ها تنها ۸ گیگابایت حافظه داخلی دارند که سیستم‌عامل بخش بزرگی از آن را اشغال می‌کند. جعبه Android TV را انتخاب کنید که دارای حداقل 4 گیگابایت رم و فضای ذخیره‌سازی حداقل 32 گیگابایت باشد.

 

لطفن برای مراقبت از اعصاب و روان خودتان هم که شده سراغ دستگاهی با یک گیگابایت رم نروید! شاید نخریدن و استفاده‌نکردن از اندروید باکس بهتر از خرید چنین دستگاهی باشد.


برنامه‌های اندرویدی در حال‌ توسعه، هر روز به رم بیشتری برای اجرا راحت و بدون دردسر احتیاج دارد. حتی زمانی که سرویس‌های پخش آنلاین مانند آپارات و نماوا و فیلیمو و غیره می‌روید هم محتوای ویدئو در حافظه موقت RAM بارگذاری می‌شود و یک گیگابایت برای تماشای آنلاین ویدئو هم بسیار کم است.

 

وجود بیشتر از 4 گیگابایت رم هم در اندروید باکس‌ها چندان عاقلانه نیست. اگرچه بسیاری از دستگاه‌ها دارای CPU 64 بیتی هستند اما اکثر اندروید باکس‌ها هنوز در حالت 32 بیتی کار می‌کنند. متأسفانه اندروید در چنین حالتی نمی‌تواند از چیزی بیش از 4 گیگابایت استفاده کند و فقط هزینه‌ای اضافی به شما تحمیل شده است. 

 

پادباکس با 4 گیگ رم و 32 گیگ فضای ذخیره‌سازی می‌تواند بهترین عملکرد را در پخش و اجرای ویدئو و موسیقی به‌صورت آنلاین به شما بدهد. علاوه بر این با ترکیب بهینه سخت‌افزارهای موجود در دستگاه، شما تجربه خوب و رضایت‌بخشی از نصب اپ و اجرای بازی‌ها و استفاده از دیگر قابلیت‌های اندروید باکس ما خواهید داشت.

 

حافظه داخلی

 

حافظه داخلی اندروید باکس

سال‌هاست که رقابتی دیوانه‌وار در دستگاه‌های الکترونیکی برای افزایش حجم فضای حافظه داخلی دستگاه‌ها شکل‌گرفته است. هرچقدر هم که تکنولوژی به سمت سرورهای ابری و فضاهای ذخیره‌سازی ابری پیش برود اما باز هم هیچ‌کس نمی‌تواند نه از وسوسه فضای داخلی بالا و نه لزوم آن بگذرد.

 

شما برای هر کاری احتیاج به فضای داخلی دارید، از نصب و اجرای سیستم‌عامل دستگاه گرفته تا فضایی برای نصب اپ‌ها یا ذخیره برنامه‌هایی که به‌صورت زنده آنها را مشاهده می‌کنید یا ...

 

همان‌طور که درباره رم به شما پیشنهاد دادیم از انتخاب دستگاهی با یک گیگابایت رم اجتناب کنید، درباره حافظه داخلی هم پیشنهاد می‌کنیم سراغ دستگاهی به کمتر از 8 گیگابایت حافظه داخلی نروید. دستگاهی با 8 گیگابایت حافظه به‌سختی می‌تواند سیستم‌عامل و یکی دو اپ موردنیاز شما را در خودش جا بدهد، فکر نصب بازی و کارهایی مانند این را که دیگر اصلن نکنید! 

 

پادباکس 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد و از این بابت خیال شما را درباره فضایی که برای کار با آن نیاز دارید راحت خواهد کرد. علاوه بر این با طراحی شیار حافظه خارجی و وجود خروجی USB، شما می‌توانید تا هر میزان حافظه خارجی را هم به دستگاهتان وصل کنید و هیچ مشکلی در این زمینه نخواهید داشت. 

 

ورودی‌های دستگاه 

 

ورودیهای دستگاه اندروید باکس

اندروید باکس به‌عنوان یک دستگاه جانبی که قرار است به کمک تلویزیون‌های قدیمی بیایید طراحی و ارائه شده است پس برای اینکه بهترین خدمات را ارائه دهد و طیف گسترده‌ای از تلویزیون‌ها را پشتیبانی کند احتیاج به درگاه‌های ورودی مختلف دارد. بعضی از تلویزیون‌ها ورودی HDMI ندارند و فقط می‌توان با AVI به آنها وصل شد پس وجود هم‌زمان هر دوی این ورودی‌ها یکی از قابلیت‌های اندروید باکس است که باید به آن دقت کنید.

 

شیار حافظه جانبی مورد مهمی است که احتمالن همه به آن نیاز پیدا می‌کنند. ورودی‌های USB2.0 و USB3.0 هم که گفتن ندارد و از نان شب برای هر گجت اینترنتی واجب‌تر است.

 

بگذارید یک نکته کنکوری هم به شما بگوییم، چیزی که حتمن در استفاده از اندروید باکس و قابلیت‌های آن به درد شما می‌خورد. با اینکه تقریبن همه اندروید باکس‌ها به وای‌فای مجهز هستند و مسیر اتصال اصلی آنها به اینترنت به این صورت شکل می‌گیرد اما باز هم چیزی اضافه لازم است، ورودی اترنت!

در هر خانه‌ای چندین دستگاه الکترونیکی وجود دارد که به وای‌فای متصل هستند و استفاده هم‌زمان آنها می‌تواند ارائه اینترنت بدون قطعی را به هر اندروید باکسی با مشکل مواجه کند. اگر می‌خواهید خیال خودتان را برای این قضیه راحت کنید بهتر است که دستگاهتان را با کابل اترنت به اینترنت وصل کنید.

 

خیلی از عاشقان فیلم و ویدئو هستند که سیستم سینمای خانگی دارند و تجربه فیلم دیدن را فقط با صدایی شفاف و بدون نویز دوست دارند. این افراد اگر قصد خرید اندروید باکس داشته باشند باید به این نکته توجه کنند که پورت اپتیکال برای اتصال به سیستم سینمای خانگی ضروری است و پیش از خرید دستگاه باید این مورد را هم چک کنند.

در کل کسانی که می‌خواهند صداها را کیفیت بالاتر و بدون نویز و نوسان گوش کنند احتیاج به یک پورت اپتیکال در دستگاه‌هایشان دارند.

 

پادباکس با یک خروجی USB2.0، یک خروجی USB3.0، ورودی HDMI و AVI برای اتصال به تمام تلویزیون‌ها و شیار حافظه خارجی، خروجی اپتیکال برای کسانی که سینمای خانگی یا ساند بار دارند، خیال کاربران را درباره نیازهای اتصال به هر وسیله جانبی راحت می‌کند. 

 

معایب استفاده از اندروید باکس 

بالاخره به جایی رسیدیم که باید درباره مشکلات اندروید باکس هم صحبت کنیم. اندروید باکس‌ها با اینکه به نسبت تلویزیون هوشمند ارزان هستند و امکان خرید آن برای بیشتر افراد در دسترس است اما مشکلات کوچکی هم دارند که ممکن است برای افراد سخت‌گیر مشکل ایجاد کند. 

  • هنگام استفاده از اندروید باکس باید به این نکته توجه کنید که دریافت محتوا و پردازش و ارسال آن به تلویزیون در یک دستگاه جانبی صورت می‌گیرد و این فرایند می‌تواند با تأخیر اندک (در حد میلی‌ثانیه) اتفاق بیفتد. هرچند که این تأخیر تقریبن غیر قابل فهمیدن است.
     
  • مورد دیگر، اندروید باکس با اینترنت کار می‌کند و تمام محتواها را استریم می‌کند پس علاوه بر اینکه به یک خط اینترنت احتیاج دارید باید به حجم مصرفی هم توجه کنید.
    اگر از سرویس‌دهنده‌های داخلی استفاده کنید حجم اینترنت مصرفی شما نیم‌بها حساب خواهد شد. (البته نه همه سرویس‌های ایرانی، به‌عنوان‌مثال مصرف اینترنت در سایت آپارات نیم‌بها نیست!)

     
  • مورد دیگر به‌روزرسانی نشدن نرم‌افزار اندروید باکس است که اگر از سمت برند سازنده آن صورت نگیرد ممکن است مشکلاتی برای کاربرانش ایجاد کند.
    اما پادباکس با توجه به اینکه تیمی تخصصی برای توسعه نرم‌افزار اندرویدی خودش (پادباکس پلاس) دارد، مشکلات و احتیاجاتی که دستگاه پادباکس دارد را هم مانیتور می‌کند و بلافاصله به آن رسیدگی می‌کند. دستگاه پادباکس به‌صورت متناوب به‌روزرسانی‌هایی دریافت می‌کند که تجربه کاربری و کیفیت دستگاه را همیشه بالا و بدون نقص نگه می‌دارد. 

 

سخن آخر 

امیدواریم این مقاله تمام اطلاعاتی را که شما درباره کاربرد اندروید باکس و قابلیت‌های آن داشته‌اید پاسخ داده باشد. ما سعی کردیم به شما بگوییم اندروید باکس چگونه کار می‌کند و نحوه اتصال آن به تلویزیون چطوری است. 

اندروید باکس برخلاف گجت‌هایی مانند گوشی هوشمند یا لپ‌تاپ و ... که وسیله‌ای شخصی است، وسیله‌ای برای خانواده است که تمام اعضای خانواده از آن استفاده می‌کنند و در خدمت همه است. شما با انتخاب و خرید یک اندروید باکس، همه خانواده را به استفاده از خدمات آن مهمان کرده‌اید پس چیزی را بخرید که برای هر خانواده و سلیقه‌ای طراحی و تولید شده است. 

پادباکس، همراه هوشمند خانواده! 

نام و نام خانوادگی

کد امنیتی

captcha
refresh

متن پیام